10 Temmuz 2018 Salı

Facebook Sayfalarının Yarattığı İkincil Pazarlar

Sosyal Medya pazarlamasının Türkiye’de %70′i Facebook. Bunu artık hepimiz biliyoruz. Tabii ki bazı özelleşmiş kampanyaları dışarda bırakırsak… Örneğin sadece Twitter için geliştirilmiş kampanyalar…

Facebook için geliştirilmiş kampanyalar içinse Facebook’un kendi imkanları yine birincil yardımcımız oluyor. Ama özellikle son 6 ayda Facebook dışındaki yardımcılar kendilerine bu konuda ciddi bir İkincil Pazar yaratmaya başladı. Öncelikle şundan bahsedelim; İkincil Pazar ne demektir? Daha önce yazdığım bir yazıdan iki cümleyi sizinle paylaşmak istiyorum:

Türkiye’de Sosyal Medya konusunda hacim artarken, kalitenin yan sanayiler, ikincil pazarlar oluşturacak kadar yüksek olmadığını düşünüyorum.

İkincil pazarlar ve yan sanayiler birlikte çalışmanın sonucu ortaya çıkarlar. Ve sağlıklı, kuvvetli bir ekonomi için ikincil pazarlar zaruridir.

İkincil pazar, oluşan bir pazarın gelişmesi sonucu ortaya çıkan ve pazarın olgunlaşması, verimin artması için ona destek veren iş kollarıdır aslında. Mesela bu, Facebook Pazarlaması için neler olabilir?

Analiz, Raporlama Sistemleri
Facebook halihazırda bir raporlama&istatistik sistemi sunuyor markalara. Fakat derinlemesine analiz için Facebook’un sundukları yeterli değil. İşte bu noktada SocialLab, Socialbakers gibi yan şirketler markalara derinlemesine analiz sistemleri sunuyor.

Reklam Araçları
Facebook’un reklam hacmi her geçen gün artarken reklamların yönetimi de aynı oranda bir yük haline geliyor yöneticiler için. Gerçekten verimli ve maliyeti optimum reklamlara ulaşmak için en temel seviyede en az 20 – 30 reklamla kampanyaya başlamanız ve kampanya süresince bunu 100′e kadar çıkartmanız gerekir. Facebook’un mevcut araçlarıyla bunu yapmanız o kadar kolay değil, Power Editör’le bile. Bunun yerine reklam yönetimini kolaylaştıran Adparlor, Adsage gibi araçlar bu iş kolunu oluşturuyorlar.

Yönetim Araçları
Belki de en önemli iş kolu yönetim araçları. AppData verilerine göre Facebook’ta MAU sıralamasına göre ilk 40′ta 8 adet Facebook sayfalarında sekme yönetimi sağlayan uygulamalar var. Bu istatistik gerçekten muazzam.


Aşağıdaki yazıyı kesinlikle okumanızı size tavsiye ederiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder